fbpx

Content creëren als een baas: 3 tips om jou op weg te helpen!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Het delen van de juiste content kan jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen. Maar hoe doe je dat? Als onderneming wil je inspireren, verbinden en van betekenis zijn. We geven je in dit artikel graag tips over hoe jij zelf de beste content kunt creëren om jouw doelgroep aan te spreken!

Wat is content eigenlijk?

Content is een begrip dat je in de marketing- en communicatiewereld vaak hoort. Maar wat is het eigenlijk? Content is een verzamelnaam voor alle informatie die je online deelt. Dat kan van alles zijn, van foto’s op Instagram tot een blogpost. Het is een middel om jouw doelgroep te bereiken!

Drie tips voor de perfecte content

  1. Houd een helder doel voor ogen

Wil jij content delen maar weet je eigenlijk niet wat? Het is beter om niets te posten dan zomaar iets. Probeer altijd content te creeëren die meerwaarde biedt voor jouw volgers. Viral gaan is leuk maar het levert je waarschijnlijk niet de meeste klanten op!

  1. Spreek je lezer aan met de juiste tone-of-voice

Gebruik jij in jouw teksten de juiste tone-of-voice? Bij zakelijkere onderwerpen is het makkelijk om ook op een zakelijke manier te schrijven. Juist bij dit soort onderwerpen is het slim om soms een informelere schrijfstijl te hanteren om je lezer mee te slepen. Schrijf eens alsof je jouw verhaal aan een vriend vertelt. Grote kans dat je daarmee meer rendement uit je post haalt! 

  1. Laat je beeld spreken!

Beeld gaat boven tekst. Mensen zien veel liever een sterke foto dan een lange lap tekst. Zorg bij het delen van beeld dat je authentieke content deelt. En wees daar vooral creatief in! Mensen zien liever geen stockfoto die al veel te vaak is gedeeld. Let er bij het delen van beeld op dat het van goede kwaliteit is en dat het van meerwaarde is bij je volger.

Leuk, deze tips. Maar ik wil het graag uitbesteden…

Heb jij na het lezen van deze tips zin om aan de slag te gaan maar heb je er geen tijd voor? Binnenkort kun je bij ons terecht voor het uitbesteden van jouw sociale media kanalen. Klinkt jou dat als muziek in de oren? Bel ons dan gerust om de mogelijkheden te bespreken!