fbpx

Laten zien dat je weer klaarstaat voor je klanten, hoe pak je dat aan?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

De vakantie is voor een deel van Nederland weer voorbij en het ‘normale’ leven begint weer. Sommige bedrijven gingen gewoon op normale wijze door maar een aantal bedrijven zijn ook een periode dicht geweest vanwege de vakantie of om even bij te komen van de bijzondere periode die het tenslotte is geweest voor iedereen.

Klanten zullen wakker geschud moeten worden en het is goed om te laten weten dat je er weer bent! In deze blog geven we je 5 tips hoe je dit wakker schudden onder andere zou kunnen veroorzaken.

1. Social media

Social Media is dé plek om te laten weten dat je er weer bent. Post een berichtje op alle social media waar je aanwezig bent om te laten weten dat klanten welkom zijn of… nog beter is een like en deelactie hier aan verbinden! Een leuke aanbieding of winactie slaat altijd aan en is goed voor jouw online bereik. Wanneer lezers van jouw bericht meedoen aan de actie en jouw bericht delen komt deze ook terecht op hun eigen tijdlijn. Deze tijdlijn wordt vervolgens gelezen door vele anderen in hun netwerk en ook weer gedeeld naar het netwerk van deze social media gebruikers! Zo is jouw bericht gauw te verspreiden, zonder dat je er zelf veel moeite voor hoeft te doen.

 

2. Openingstijden toevoegen aan je website

Een voor de hand liggende maar zeker niet minder belangrijke tip is het toevoegen van je openingstijden aan jouw website. Laat deze desnoods een week of  twee wat extra opvallen door ander kleurgebruik of bewegingen, zorg er in ieder geval voor dat het duidelijk is dat je geopend én bereikbaar bent!

3. "Wij zijn geopend"

Vele websites hebben het tegenwoordig al. Een aanduiding met “Wij zijn geopend”. Zie het als het bordje wat bij de bakker omgedraaid wordt wanneer ze open gaan. Hierdoor is het duidelijk dat je welkom bent en dat ze niet gesloten zijn. Ook op jouw website is dit mogelijk en in dat geval hoef je zelf ‘het bordje’ niet eens om te draaien! Dit is in te stellen op jouw website of vraag gerust ons om hulp.

4. Nieuwsbrief

Mocht je al wat e-mailadressen op voorraad hebben, dan is een nieuwsbrief ook een hele goede manier om te laten weten dat je er weer bent. Je kunt hier eventuele aanbiedingen of nieuwtjes omtrent jouw branche of bedrijf in verwerken. Let wel op, er zijn veel bedrijven die het op deze manier doen dus zul  je een opvallende, onderscheidende nieuwsbrief moeten opstellen.

5. Google Ads

Google Ads is een bekende en snelle manier om klanten te laten weten dat je er weer bent. Link ook dit aan een aanbieding of aan een actie. Ook is Google Ads vervolgens nadat bekend is dat je terug bent natuurlijk goed te gebruiken voor een andere actie of naamsbekendheid.

G-suite

Deze tips omzetten in meer conversie?

Kom eens sparren over de mogelijkheden!
Laat ons jou bellen voor een afspraak.

Ho! Stop!

Wil jij gratis weten hoe jouw website er voor staat?

Ho! Stop!

Wil jij gratis weten hoe jouw website er voor staat?